Takken

Kapoenen

Het leven van een kapoen is er een vol spel, fantasie, creativiteit en expressie. Spelenderwijs en ongedwongen ontdekken we samen met hen de wereld. De leiding gaat hierbij uit van de kapoen zelf, van wat hen boeit en aanspreekt. In leiding staan bij kapoenen, dat is: meestappen in hun wonderlijke leefwereld , genieten van de kronkels van jouw en hun fantasie, samen spelen en genieten van het samenzijn,… Lees meer

Kawellen

Wie in het 3de of 4de leerjaar kan meespelen bij de kabouters of welpen. (of kawellen) Het is typisch voor welpen en kabouters dat ze zelf dingen leren doen. Ze krijgen ruimte en kansen om dingen uit te proberen en van elkaar te leren. De werking wordt ingekleed met verhalen en fantasie. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het Jungleboek. Lees meer

Wolven

De Wolven vormen een overgangsgroep tussen de Kawellen en de Jong Givers (waar de leden meer verantwoordelijkheid en zelfstandigheid moeten opnemen). Net zoals bij de Kawellen is er genoeg ruimte voor (iets complexere) bos- en pleinspelen en dergelijke. Daarnaast maken we bereiden we de Wolven voor op het Jong Giver leven. Dit door het leren van: Koken, Sjorren, Tenten opzetten, … Lees meer

Jong givers

Jonggivers trekken er graag op uit in de natuur of verkennen hun buurt. Op tentenkamp koken ze hun eigen potje. In vaste leefgroepjes of patrouilles werken ze samen en nemen ze initiatieven: van kattekwaad tot leuker. Jonggivers krijgen een waaier van mogelijkheden om mee te beslissen, zelf de handen uit de mouwen te steken en allerlei vaardigheden onder de knie te krijgen. Stilaan leren ze dat scouting niet stopt als de vergadering is afgelopen. Lees meer

Givers

Er is ruimte voor grote projecten. Met de groep een snuifje avontuur realiseren of uitgedaagd worden door elkaar. Vanuit eigen interesses opzoek gaan naar zichzelf tussen leeftijdsgenoten: dit door typische activiteiten of door een experiment waaraan Givers mee voorbereiden. Lees meer